Agar Agar Milo Susu Pekat

Air 5 gelas Gelas yang digunakan oleh pemilik resepi. Rebus agar-agar bersama 15 liter air sehingga mendidih dan masak.


Pin Oleh Nadia Di Recipe Ide Makanan Makanan Penutup Makanan

Masukkan sedikit sahaja garam.

Agar agar milo susu pekat. Resepi Agar Agar Milo 1 paket serbuk agar agar1000 ml air1 cawan serbuk milobeberapa sudu susu pekatkemaniaan ikut korang la yer tapi jangan tak m. Kacau sehingga sebati jika kurang manis. Jan 13 2020 Untuk agar-agar berperisa milo versi pertama ianya akan bertambah enak jika anda meletakkan lebih banyak Milo.

Untuk lapisan pertamatuangkan separuh agar-agar ke. Kacau rata sehingga mendidih. Pour fresh milk condense milk into a pot stir well.

Tambahkan gulu atau susu pekat mengikut kemanisan. Setelah mendidih masukkan milo yang telah dibancuh dengan sedikit air panas dan susu pekat. Kebetulan hari ini saya masih lagi bercuti separuh hari pagi kerana kepenatan dalam perjalanan semalam.

Kemudian masukkan pula milo yang telah dibancuh kedalam adunan agar-agar dan perlahankan api. Resepi Agar-Agar Milo Susu Boleh cuba buat untuk makan petang nanti. Let it rest for 5 minutes.

1First kita buat layer bawah iaitu layer susu. Kacau sebati dan ketepikan dahulu. Bancuh Milo susu pekat dengan 500ml air panas dalam jug.

Agar-Agar Milo Versi 1 Bahan-bahan. Bahan-bahan untuk 20 orang makan 15 LITER AIR 1 PAKET AGAR-AGAR 12 TIN SUSU PEKAT 7 SUDU BESAR SERBUK MILO GULA SECUKUP RASA 1 CAWAN AIR PANAS. Campur sebati serbuk krimer dan masukkan agar agar.

Masukkan pula agar-agar kering air dan gula kedalam periuk. Bancuh milo denagn susu secara pekat. Agar-Agar Milo Susu Manis Kurang Manis.

Jun 05 2018 Resepi Agar-agar Milo Pekat. 12 tin susu pekat. Itulah cerita bagaimana puding ini terhasil.

Bila dan mendidih lagi kemudian tutup api dan tapis kedalam bekas untuk dibekukan. Agar agar tali sudu milo air saya guna mug sudu serbuk koko sudu gula perang susu pekat manis Secubit garam. Stir well the creamer powder into mixture then put agar agar.

Campur susu segar susu pekat campur sebati. Biarkan sekejap sampai mendidih dan tutup api. Campurkan milo dan susu bersama air panas.

Panaskan susu segar air dan susu pekat. Resepi agar-agar milo susu Oleh. 1 cawan air panas.

Kacau sehingga ianya mendidih. Susu pekat manis 12 tin Gula pasir 1 senduk Milo 10 sudu besar Garam 12 sudu teh Daun pandan 2 atau 3. Rebuskan 1 bahagian agar-agar bersama 2 cawan air bila dan mendidih masukkan 2 sudu gula kemudian masukkan 1 cawan susu cair dan 1 sudu besar susu pekat.

Agar Agar Milo Yang Sedap Rabu 20 Mei 2020 Agar Agar Milo Yang Sedap Azie 5202020 Agar agar Pencuci Mulut Puding. 1 paket serbuk agar- agar 2 sudu besar gula pasir 7 sudu besar Milo 1 cawan susu pekat 500ml air panas 500ml air kosong CARA-CARA. Saya tak berapa gemar chocolate emulco jadi guna milo yang memang ada stock di rumah.

Ini kerana selain jumlah sukatan susu dan air iaitu 550ml terdapat lagi air bancuh Milo dimasukkan. Serbuk Agar-Agar 1 Sudu Kecil Susu Pekat 3 Sudu Besar Oreo 5 keping atau lebih Milo 3 Sudu Besar Cara-cara yang untuk membuat agar-agar milo. Tambah serbuk agar-agar dan kacau hingga sebati.

Saya pun syor pada Juita untuk membuat agar agar atau puding sebab boleh juga saya bawa ke surau untuk berbuka. Agar-agar bertali 1 paket - 25gram. 1 paket agar-agar.

Dalam periuk yg sesuai masukkan serbuk agar-agar gula. Gula secukup rasa. 7 sudu besar serbuk milo.

Cara-Cara Menyediakan Puding Milo. Rasanya macam ada seperti agar agar buih juga ada juga rasa roti sikit sikit. Bolehlah diangkat dan ditapis ke dalam acuan yang disukai.

Kemudian masukkan bancuhan milo dan susu tadi ke dalam agar-agar dan kacau sebati.


Pin On Recipes


Pin By Puteri Bongsu On Puding Pudding Desserts Recipes Cooking


Pin On Puding


LihatTutupKomentar